Egypt should demand compensation for the lie of "40,000 missiles to Russia". Experts read the reasons for what the Washington Post promoted Egypt should demand compensation for the lie of "40,000 missiles to Russia". Experts read the reasons for what the Washington Post promoted

Egypt should demand compensation for the lie of "40,000 missiles to Russia". Experts read the reasons for what the Washington Post promoted

Egypt should demand compensation for the lie of "40,000 missiles to Russia". Experts read the reasons for what the Washington Post promoted  A group of experts spoke to RT about the reasons for the American newspaper "The Washington Post" to publish a report on Egypt's export of 40,000 missiles to Russia.  Jamal Salameh, an expert in Middle East political affairs and professor and head of the Department of Political Science at Suez University, confirmed that Russia is a large country and does not need to obtain missiles from another country.  Salama added, in statements to RT, that Russia is one of the largest countries in the manufacture of air defenses, indicating that what was published by the American newspaper The Washington Post may be an attempt to distance Egypt’s role in the region, especially since the Egyptian state is moving very heavily in the region, in addition to the great rapprochement between Iran and Saudi Arabia at the moment, and that Egypt encourages this kind of rapprochement.  He explained that what was published by the American newspaper is an attempt to disturb the Egyptian-American relations, pointing out that Egypt took a neutral position regarding the Ukrainian crisis from the beginning, even in the Security Council, while Russia called for the necessity of stopping the military operation on one side, on the other hand, it rejected the principle of the imposed sanctions. On Russia, and therefore we are talking about a neutral position, and this is what Egyptian policy pursues.  The professor and head of the Department of Political Science at the Egyptian Suez University expressed his expectation that what was published by the American newspaper is far from the truth.  For his part, Egyptian expert Mohamed Makhlouf, deputy editor-in-chief of Dar Akhbar Al-Youm, said that the report published by the Washington Post about Egypt producing up to 40,000 missiles, to be secretly shipped to Russia, is incorrect and full of lies and is not objective. Within the series targeting Egypt, and attempts to stir up confusion and embarrass it in front of the world, and what confirms this is that the report is not based on documented information, but rather it was drafted in the form of a news story based on leaked documents that the newspaper quoted from an electronic games website, and this is considered “the work of yellow journalism, not A professional job.” The report did not include the publication of any documents or evidence proving or even indicating the possibility of its authenticity, and this is evidence that all of the reported allegations are incorrect.  He explained in statements to RT that the Egyptian army, although it is one of the strongest armies in the region and the world, is a rational army that protects and does not threaten and supports world peace, pointing out that by searching for the topics and writings of the four journalist editors who drafted the last false report, we find that they are not fully aware. Or enough about Egyptian affairs, including a journalist who does not write regularly, and one of the four journalists who recently joined the Washington Post and has nothing to do with Egypt and writes something related to Egypt for the first time, and the third specializes in Yemeni affairs and is not familiar with Egyptian affairs.   And he continued: “The biggest evidence of this newspaper’s lies is that Egypt’s position, led by Egyptian President Abdel Fattah El-Sisi, is clear and supportive of world peace, and does not take sides with one party against another, and Egypt declared this clearly in many official statements issued by the Egyptian Ministry of Foreign Affairs, as announced by the President of Egypt.” Frankly before the world and live from Sharm el-Sheikh, during his speech at the COP27 Climate Conference, in November 2022, by appealing to world leaders to cooperate to stop the Russian-Ukrainian crisis, and he expressed his willingness to lead an initiative to stop this crisis peacefully, to save humanity and maintain stability. Global".  In the same context, Ahmed Refaat, a researcher in national security affairs, confirmed that the goal of what is happening is frankly blackmailing Egypt to influence its relations with Russia, which includes wheat, the nuclear Dabaa, and the industrial zone in the economic canal zone, and there is exchange in the local currency away from the dollar, and the situation in Syria and other issues. .  He noted that very early on, and hours after the Egyptian presidential elections in 2014 - after getting rid of the Brotherhood gang, the "Washington Post" revealed its bad intentions towards Egypt and went beyond its role in providing news service to the American reader to meddling in Egyptian affairs and speaking inappropriately about the presidential elections. Which prompted the Egyptian ambassador in Washington, on the ninth of June 2014, to respond to the lies in the "Scoop Empire" website.  The Egyptian ambassador said that the "Washington Post" should be committed to publishing facts and not falsifying them, While the same website testified: "The editorial policy of the" Washington Post" criticizes Egyptian politics all along, and in August 2017 the Washington Post also published an article by "Aya Hegazy." Without knowing who paid the price for the space it occupied and incited against Egypt, publicly demanding intervention in its affairs, while in February 2018 the same newspaper was involved in publishing lies related to the case of Counselor Hisham Genena, and the newspaper’s allegations were proven false and it did not apologize or back down, until May 2020 came and we all remember The Washington Post bureau chief was summoned - along with the New York Times bureau chief - and the head of the State Information Service at the time, Diaa Rashwan, informed him of all the mistakes of the previous period and the evidence. He considered it the last warning after which the commission would resort to the judiciary to hold the newspaper accountable, which proved to its director of deliberate lying.  Egyptian researcher Ahmed Refaat noted that the aforementioned newspaper returns to its role in confusing the political scene around Egypt without evidence, and the evidence in such accusations means an irrefutable document and not sent words that are denied by all parties, including the White House, not Egypt and Russia, and logic only.  Refaat pointed out that the goal is extortion, as we said, saying: "I demand the government of my country to expel the newspaper from Egypt and close its office, or at least sue it and request appropriate compensation to prevent the newspaper from repeating such a thing."  John Kirby, a spokesman for the US National Security Council, said, "There is no indication whatsoever that Egypt has provided Russia with any lethal weapons."  Kirby added, "Egypt is a valued partner in the region, and our military relations with it have been extended for a long time."  This comes as the Kremlin described Western reports about Egypt's intention to provide Russia with thousands of missiles as a "new lie."  Kremlin spokesman Dmitry Peskov said, "It looks like a new lie, and there are a lot of them now. It's the way to deal with such reports."  In turn, Egypt denied what was published about the leaked Pentagon documents that Egyptian President Abdel Fattah El-Sisi ordered the secret production of 40,000 missiles for Russia to avoid problems with the West.  A spokesman for the Egyptian Ministry of Foreign Affairs, Ahmed Abu Zeid, said that Egypt's position from the beginning was based on non-interference in this crisis, and a commitment to maintaining an equal distance with both sides.


A group of experts spoke to RT about the reasons for the American newspaper "The Washington Post" to publish a report on Egypt's export of 40,000 missiles to Russia.

Jamal Salameh, an expert in Middle East political affairs and professor and head of the Department of Political Science at Suez University, confirmed that Russia is a large country and does not need to obtain missiles from another country.

Salama added, in statements to RT, that Russia is one of the largest countries in the manufacture of air defenses, indicating that what was published by the American newspaper The Washington Post may be an attempt to distance Egypt’s role in the region, especially since the Egyptian state is moving very heavily in the region, in addition to the great rapprochement between Iran and Saudi Arabia at the moment, and that Egypt encourages this kind of rapprochement.

He explained that what was published by the American newspaper is an attempt to disturb the Egyptian-American relations, pointing out that Egypt took a neutral position regarding the Ukrainian crisis from the beginning, even in the Security Council, while Russia called for the necessity of stopping the military operation on one side, on the other hand, it rejected the principle of the imposed sanctions. On Russia, and therefore we are talking about a neutral position, and this is what Egyptian policy pursues.

The professor and head of the Department of Political Science at the Egyptian Suez University expressed his expectation that what was published by the American newspaper is far from the truth.

For his part, Egyptian expert Mohamed Makhlouf, deputy editor-in-chief of Dar Akhbar Al-Youm, said that the report published by the Washington Post about Egypt producing up to 40,000 missiles, to be secretly shipped to Russia, is incorrect and full of lies and is not objective. Within the series targeting Egypt, and attempts to stir up confusion and embarrass it in front of the world, and what confirms this is that the report is not based on documented information, but rather it was drafted in the form of a news story based on leaked documents that the newspaper quoted from an electronic games website, and this is considered “the work of yellow journalism, not A professional job.” The report did not include the publication of any documents or evidence proving or even indicating the possibility of its authenticity, and this is evidence that all of the reported allegations are incorrect.

He explained in statements to RT that the Egyptian army, although it is one of the strongest armies in the region and the world, is a rational army that protects and does not threaten and supports world peace, pointing out that by searching for the topics and writings of the four journalist editors who drafted the last false report, we find that they are not fully aware. Or enough about Egyptian affairs, including a journalist who does not write regularly, and one of the four journalists who recently joined the Washington Post and has nothing to do with Egypt and writes something related to Egypt for the first time, and the third specializes in Yemeni affairs and is not familiar with Egyptian affairs.


And he continued: “The biggest evidence of this newspaper’s lies is that Egypt’s position, led by Egyptian President Abdel Fattah El-Sisi, is clear and supportive of world peace, and does not take sides with one party against another, and Egypt declared this clearly in many official statements issued by the Egyptian Ministry of Foreign Affairs, as announced by the President of Egypt.” Frankly before the world and live from Sharm el-Sheikh, during his speech at the COP27 Climate Conference, in November 2022, by appealing to world leaders to cooperate to stop the Russian-Ukrainian crisis, and he expressed his willingness to lead an initiative to stop this crisis peacefully, to save humanity and maintain stability. Global".

In the same context, Ahmed Refaat, a researcher in national security affairs, confirmed that the goal of what is happening is frankly blackmailing Egypt to influence its relations with Russia, which includes wheat, the nuclear Dabaa, and the industrial zone in the economic canal zone, and there is exchange in the local currency away from the dollar, and the situation in Syria and other issues. .

He noted that very early on, and hours after the Egyptian presidential elections in 2014 - after getting rid of the Brotherhood gang, the "Washington Post" revealed its bad intentions towards Egypt and went beyond its role in providing news service to the American reader to meddling in Egyptian affairs and speaking inappropriately about the presidential elections. Which prompted the Egyptian ambassador in Washington, on the ninth of June 2014, to respond to the lies in the "Scoop Empire" website.

The Egyptian ambassador said that the "Washington Post" should be committed to publishing facts and not falsifying them, While the same website testified: "The editorial policy of the" Washington Post" criticizes Egyptian politics all along, and in August 2017 the Washington Post also published an article by "Aya Hegazy." Without knowing who paid the price for the space it occupied and incited against Egypt, publicly demanding intervention in its affairs, while in February 2018 the same newspaper was involved in publishing lies related to the case of Counselor Hisham Genena, and the newspaper’s allegations were proven false and it did not apologize or back down, until May 2020 came and we all remember The Washington Post bureau chief was summoned - along with the New York Times bureau chief - and the head of the State Information Service at the time, Diaa Rashwan, informed him of all the mistakes of the previous period and the evidence. He considered it the last warning after which the commission would resort to the judiciary to hold the newspaper accountable, which proved to its director of deliberate lying.

Egyptian researcher Ahmed Refaat noted that the aforementioned newspaper returns to its role in confusing the political scene around Egypt without evidence, and the evidence in such accusations means an irrefutable document and not sent words that are denied by all parties, including the White House, not Egypt and Russia, and logic only.

Refaat pointed out that the goal is extortion, as we said, saying: "I demand the government of my country to expel the newspaper from Egypt and close its office, or at least sue it and request appropriate compensation to prevent the newspaper from repeating such a thing."

John Kirby, a spokesman for the US National Security Council, said, "There is no indication whatsoever that Egypt has provided Russia with any lethal weapons."

Kirby added, "Egypt is a valued partner in the region, and our military relations with it have been extended for a long time."

This comes as the Kremlin described Western reports about Egypt's intention to provide Russia with thousands of missiles as a "new lie."

Kremlin spokesman Dmitry Peskov said, "It looks like a new lie, and there are a lot of them now. It's the way to deal with such reports."

In turn, Egypt denied what was published about the leaked Pentagon documents that Egyptian President Abdel Fattah El-Sisi ordered the secret production of 40,000 missiles for Russia to avoid problems with the West.

A spokesman for the Egyptian Ministry of Foreign Affairs, Ahmed Abu Zeid, said that Egypt's position from the beginning was based on non-interference in this crisis, and a commitment to maintaining an equal distance with both sides.


Ten dead and 30 missing after a boat carrying migrants sank off the coast of Tunisia

At least 10 migrants have been killed and 30 are still missing after their boat sank off the coast of Tunisia. Tunisia witnessed an increase in the number of migrant boats, following campaigns targeting human trafficking activities in Libya during the past months.

Tunisian officials said Wednesday that at least 10 people have died and up to 30 are still missing after a boat carrying migrants sank off the Tunisian coast.

The official spokesman for the General Administration of the Tunisian National Guard, Brigadier General Houssem Eddine Jebabli, said on Wednesday that the Coast Guard rescued 76 others from the same accident.

Fawzi al-Masmoudi, a judge in the city of Sfax, told Reuters that up to 30 people were still missing.

Last month witnessed a sharp increase in migrant boats departing from Tunisia in an attempt to reach the Italian coast, which led to a significant increase in the number of sinking migrant boats, which are usually worn out, overcrowded and whose engines are unreliable. At least 52 migrants died and 70 went missing in similar incidents in March.

The National Guard said this month that more than 14,000 migrants, most of them from sub-Saharan Africa, were intercepted or rescued in the first three months of the year trying to cross into Europe, five times the numbers recorded for the same period last year.

The sharp increase is due in part to the fact that Tunisia has replaced Libya as the main departure point for migrants fleeing poverty and conflict in Africa and the Middle East in hopes of a better life in Europe.

Campaigns targeting human trafficking activities in Libya over the past few months have made Tunisia a launching pad for increasing numbers of African migrants' boats.

3 Comments

Previous Post Next Post

Worldwide News Search HereπŸ‘‡